Testy użyteczności
Dzięki testom użyteczności sprawdziliśmy, czy zaproponowane rozwiązania są intuicyjne i łatwe w stosowaniu.
Nasze scenariusze testów obejmowały zadania, które powinien wykonać użytkownik (uczestnik testu), abyśmy mogli określić poziom:
- intuicyjności serwisu,
- zrozumiałości treści, którą udostępniamy, dla użytkownika,
- użyteczności funkcji serwisu,
- przejrzystości witryny,
- dostępności cyfrowej serwisu,
- satysfakcji z korzystania z serwisu.
Metoda badawcza, którą zastosowaliśmy, to RITE, czyli rapid iterative testing and evaluation (szybkie testowanie iteracyjne i ewaluacja). Jej specyfika polega na natychmiastowym wykorzystywaniu zebranych informacji i optymalizacji produktu przed kolejną turą badań. Ta dynamiczna formuła pozwala na bieżąco udoskonalać prototyp produktu i usuwać błędy jeszcze w trakcie badania. Dzięki temu produkt końcowy powstaje szybciej.
O testach użyteczności serwisu Edukacja.gov.pl przeczytasz tutaj.