Prekonsultacje Polityki cyfrowej transformacji edukacji w Polsce
9 listopada br. rozpoczynamy prekonsultacje Polityki cyfrowej transformacji edukacji w Polsce (PCTE). Wszystkie zgłoszone uwagi i sugestie zostaną przekazane zespołowi, który na kolejnym etapie prac przeanalizuje propozycje i dokona ewentualnej modyfikacji projektu polityki. Na merytoryczne opinie czekamy do 8 grudnia. Prekonsultacje to efekt planowanego wprowadzenia Polityki cyfrowej transformacji edukacji w Polsce.
Prekonsutacje Polityki cyfrowej transformacji edukacji w Polsce – od 9 listopada do 8 grudnia br.
Zespół Centrum Transformacji Cyfrowej w Ministerstwie Edukacji i Nauki stworzył propozycję strategicznej polityki cyfrowej transformacji w obszarze edukacji. Dokument obejmuje przemyślane interwencje państwa, sugeruje wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w polskich szkołach i placówkach edukacyjnych – od przedszkoli, przez szkoły, po uczelnie – oraz proponuje kroki mające na celu przeciwdziałanie negatywnym skutkom korzystania z technologii, takim jak: zagrożenia cybernetyczne, dezinformacja czy uzależnienie cyfrowe. Wizja cyfryzacji obejmuje kilka perspektyw czasowych: krótkookresową (do 2025 roku), średniookresową (do 2030 roku) oraz długookresową (po 2030 roku).
Na merytoryczne uwagi i opinie czekamy do 8 grudnia br.
Polityka cyfrowej transformacji edukacji w Polsce
Przygotowanie projektu polityki wynika z potrzeby posiadania jednego spójnego i kompleksowego dokumentu, który koordynowałby cele i działania związane z cyfrową transformacją edukacji. Opisane w tekście działania, które mają przyczynić się do osiągnięcia założonych celów, umożliwią współpracę, planowanie oraz ocenę działań na poziomie centralnym, regionalnym i lokalnym. PCTE określa cele strategiczne, do których powinny dążyć wszystkie podmioty zaangażowane w działania w obszarze edukacji.