W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Herb Polski
edukacja.gov.pl

Portal edukacji i nauki

Powrót

Testy użyteczności serwisu Edukacja.gov.pl 

Spotykaliśmy się online z respondentami, którzy odgrywają w edukacji różne role, m.in. z dyrektorami szkół, nauczycielami, rodzicami, uczniami, pracownikami sekretariatów szkół oraz przedstawicielami jednostek samorządowych i rządowych.

Zdjęcie biurka z góry z laptopem i telefonem i dwie osoby siedzące przy biurku. Siedząca kobieta trzyma długopis nad kartką.

Jak przeprowadziliśmy testy użyteczności

Spotykaliśmy się online z respondentami, którzy odgrywają w edukacji różne role, m.in. z dyrektorami szkół, nauczycielami, rodzicami, uczniami, pracownikami sekretariatów szkół oraz przedstawicielami jednostek samorządowych i rządowych. W trakcie godzinnego badania przedstawiliśmy im nowy serwis informacyjno-usługowy, nad którym pracujemy, i poprosiliśmy ich o wykonanie zadania testowego. W ten sposób sprawdziliśmy, czy treści, które publikujemy w serwisie, odpowiadają potrzebom różnych osób i czy jest on przyjazny i łatwy w obsłudze.

Test 5 sekund

Jednym z zadań był tzw. test 5 sekund. Polega on na tym, że uczestnik badania przygląda się makiecie serwisu przez 5 sekund, po czym mówi, co udało mu się zapamiętać, i próbuje odpowiedzieć na pytania:

  • Dla kogo przeznaczony jest serwis?
  • Czego dotyczy treść, którą tam zamieściliśmy?
  • Który element przyciągnął jego wzrok?

Co uzyskujemy dzięki testom

Wprowadzamy zmiany jeszcze na etapie budowania serwisu. W ten sposób tworzymy portal, który będzie przyjazny, zrozumiały i łatwy w obsłudze.

{"register":{"columns":[]}}