Testy użyteczności serwisu Edukacja.gov.pl
Spotykaliśmy się online z respondentami, którzy odgrywają w edukacji różne role, m.in. z dyrektorami szkół, nauczycielami, rodzicami, uczniami, pracownikami sekretariatów szkół oraz przedstawicielami jednostek samorządowych i rządowych.
Jak przeprowadziliśmy testy użyteczności
Spotykaliśmy się online z respondentami, którzy odgrywają w edukacji różne role, m.in. z dyrektorami szkół, nauczycielami, rodzicami, uczniami, pracownikami sekretariatów szkół oraz przedstawicielami jednostek samorządowych i rządowych. W trakcie godzinnego badania przedstawiliśmy im nowy serwis informacyjno-usługowy, nad którym pracujemy, i poprosiliśmy ich o wykonanie zadania testowego. W ten sposób sprawdziliśmy, czy treści, które publikujemy w serwisie, odpowiadają potrzebom różnych osób i czy jest on przyjazny i łatwy w obsłudze.
Test 5 sekund
Jednym z zadań był tzw. test 5 sekund. Polega on na tym, że uczestnik badania przygląda się makiecie serwisu przez 5 sekund, po czym mówi, co udało mu się zapamiętać, i próbuje odpowiedzieć na pytania:
- Dla kogo przeznaczony jest serwis?
- Czego dotyczy treść, którą tam zamieściliśmy?
- Który element przyciągnął jego wzrok?
Co uzyskujemy dzięki testom
Wprowadzamy zmiany jeszcze na etapie budowania serwisu. W ten sposób tworzymy portal, który będzie przyjazny, zrozumiały i łatwy w obsłudze.